Το ΙΝΚΑ12, ως ενεργό Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών, καταθέτει την παρούσα πρόταση με στόχο τη χάραξη μιας στρατηγικής που να εξασφαλίζει κοινωνική συνοχή, βιώσιμη ανάπτυξη και ποιότητα ζωής για όλους: καταναλωτές, πολίτες και εργαζομένους.
Βασική μας θέση:
Οι Ενώσεις Καταναλωτών δεν περιορίζονται μόνο στα προϊόντα και τις τιμές. Είμαστε φορείς προστασίας της καθημερινότητας, σεβασμού των δικαιωμάτων και προώθησης της κοινωνικής ευθύνης.
Στεκόμαστε δίπλα στους σωστούς, έντιμους και νόμιμους επαγγελματίες, και είμαστε αρωγοί στο έργο της Πολιτείας, των Περιφερειών, των Δήμων και όλων των αρμόδιων αρχών.
Ολοκληρωμένες Προτάσεις ΙΝΚΑ12
1. Περιβάλλον και Πολιτική Προστασία
• • Πρόληψη και ετοιμότητα για πυρκαγιές, πλημμύρες, σεισμούς.
• • Ενημέρωση και συμμετοχή πολιτών σε σχέδια πολιτικής προστασίας.
• • Διατήρηση καθαρού περιβάλλοντος και βιώσιμη χρήση των φυσικών πόρων του νησιού.
2. Κυκλοφοριακή Οργάνωση – Ασφάλεια – Προσβασιμότητα
• • Οργάνωση της κυκλοφορίας με έμφαση στην πεζή μετακίνηση, ποδήλατο και δημόσια συγκοινωνία.
• • Εξασφάλιση πλήρους προσβασιμότητας για Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ).
• • Μέτρα για την οδική ασφάλεια και την ποιότητα ζωής στις γειτονιές.
3. Καταναλωτικά Δικαιώματα – Έλεγχος Αισχροκέρδειας – Παραπλάνηση
• • Ενίσχυση των ελέγχων κατά της παραπλάνησης και της αισχροκέρδειας, ιδιαίτερα σε τουριστικές περιοχές.
• • Δημιουργία Τοπικού Παρατηρητηρίου Τιμών και Ποιότητας Υπηρεσιών.
• • Υποστήριξη τοπικών, ποιοτικών και διαφανών επιχειρήσεων.
4. Δημόσια Υγεία και Υγιεινή
• • Έλεγχοι σε δομές υγειονομικού ενδιαφέροντος (εστίαση, τουρισμός, σχολεία).
• • Ισότιμη πρόσβαση όλων των πολιτών σε υπηρεσίες υγείας.
• • Ενημέρωση για πρόληψη, ψυχική υγεία, διατροφή.
5. Προστασία των Εργαζομένων
• • Στήριξη των εργασιακών δικαιωμάτων, ιδιαίτερα σε τουρισμό, εμπόριο και υπηρεσίες.
• • Ενίσχυση του ρόλου της Επιθεώρησης Εργασίας και διαφάνεια στις συνθήκες απασχόλησης.
• • Προώθηση της κοινωνικά υπεύθυνης επιχειρηματικότητας που σέβεται τον εργαζόμενο.
6. Ισότητα, Πρόσβαση και Συμμετοχή
• • Ενίσχυση της ισότητας και των δικαιωμάτων για ευπαθείς ομάδες, ΑμεΑ, ηλικιωμένους.
• • Προγράμματα εκπαίδευσης, ενδυνάμωσης και συμμετοχής των πολιτών.
• • Δημιουργία Φόρουμ Κοινωνικού Διαλόγου στη Ρόδο, με εκπροσώπηση όλων των φορέων.
7. Ο Ρόλος των Ενώσεων Πολιτών και Καταναλωτών
• • Οι Ενώσεις Πολιτών είναι κοινωνικοί εταίροι με ενεργό ρόλο στη χάραξη πολιτικών.
• • Ζητούμε ενεργή συμμετοχή μας σε επιτροπές διαβούλευσης, συμβούλια και στρατηγικά σχέδια.
• • Πιστεύουμε στη συνεργασία με το κράτος, τους φορείς και τις υγιείς επιχειρήσεις, για το κοινό καλό.
Για μια Ρόδο βιώσιμη, ανθρώπινη και δίκαιη – με σεβασμό στον πολίτη, στον εργαζόμενο, στο περιβάλλον και στον άνθρωπο.
Οι προτάσεις και οι παρεμβάσεις μας δεν αφορούν μόνο τους μόνιμους κατοίκους και εργαζόμενους, αλλά και τους χιλιάδες επισκέπτες της Ρόδου, των οποίων η ασφάλεια, εξυπηρέτηση και θετική εμπειρία αποτελούν μέρος της ποιότητας και της φήμης του τόπου μας.
Τέλος, είναι απαραίτητο να τονίσουμε ότι ο κοινωνικός “κανιβαλισμός” – η υπονόμευση, η σύγκρουση και ο ανταγωνισμός μεταξύ μας – όχι μόνο δεν μας ωφελεί, αλλά αποτελεί εμπόδιο για την πρόοδο και την ενότητα του τόπου μας. Μόνο με αλληλεγγύη, συνεργασία και κοινό όραμα μπορούμε να χτίσουμε μια κοινωνία που σέβεται τον άνθρωπο και τιμά το νησί μας. Ο Προεδρος
Γιωργος Ευγενικος
O Γενικος Γραμματεας
Σταματης Βαλσαμης
