Το ΙΝΚΑ 12 (Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτών Νοτίου Αιγαίου) έχει μακροχρόνια ιστορία , από το 1997 όπως και το ΙΝΚΑ “ΓΕΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΠΟ ΤΟ 1970 και επίσημα από το 1972, στον τομέα της προστασίας και ενημέρωσης των καταναλωτών στην Ελλάδα. Με δράσεις που επικεντρώνονται στη σωστή και χρήσιμη ενημέρωση, εκπαίδευση και την προστασία των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των καταναλωτών – πολιτών. Το ΙΝΚΑ12 όπως κάθε ένωση καταναλωτών, διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προάσπιση των συμφερόντων του καταναλωτικού κοινού και ενισχύει τον σωστό ανταγωνισμό. Η ύπαρξη του ΙΝΚΑ είναι ζωτικής σημασίας αλλά και αναπόσπαστο κομμάτι της λειτουργίας του εμπορίου. Ο σωστά ενημερωμένος ενεργός καταναλωτής πέραν του ότι προασπίζει τα συμφέροντά του βοηθά με την καταναλωτική, σωστή του συμπεριφορά στην ομαλή διεξαγωγή των συναλλαγών αλλά και του ίδιου του εμπορίου και όχι μόνο. Βέβαια στηρίζοντας ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ τις τοπικές και σωστές επιχειρήσεις.
Οι βασικές δράσεις του ΙΝΚΑ12 περιλαμβάνουν:
1. **Ενημέρωση καταναλωτών – πολιτών**: Παροχή αξιόπιστης και έγκαιρης πληροφόρησης για θέματα όπως δικαιώματα και υποχρεώσεις καταναλωτών, αγοραστικές παγίδες και νομοθεσίες που επηρεάζουν τους πολίτες.
2. **Εκπαίδευση**: Προγράμματα και σεμινάρια που εκπαιδεύουν τους πολίτες ώστε να είναι πιο ενημερωμένοι και προσεκτικοί στις επιλογές τους ως καταναλωτές.
3.**Προστασία καταναλωτών**: Νομική βοήθεια και συμβουλευτικές υπηρεσίες για την επίλυση διαφορών με ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΟΡΦΕΣ επιχειρήσεων ή εταιρείες και με τις Συλλογικές – Αντιπροσωπευτικές αγωγές και μποϋκοτάζ.
4. **Παρέμβαση στα μέσα ενημέρωσης και στις αρχές**: Συνεχής παρέμβαση προς τις αρμόδιες αρχές για τη λήψη μέτρων που θα βελτιώσουν τις συνθήκες για τον καταναλωτή με σεβασμό πάντα στις Αρμόδιες αρχές με τις ανάλογες επισημάνσεις που πρέπει να μεριμνούν.
Εν κατά κλείδη, το ΙΝΚΑ12, όπως και όλες οι οργανώσεις καταναλωτών, συμβάλλει αποφασιστικά στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των πολιτών, ενθαρρύνοντας τη διαφάνεια και την ευθύνη από τις επιχειρήσεις και το κράτος. Γι αυτό είναι σημαντικό για τους πολίτες/καταναλωτές να γνωρίζουν τη δύναμη τα δικαιώματά τους αλλά και τις υποχρεώσεις τους.
Συνεχίζουμε δυναμικά ενημερωτικά και εκπαιδευτικά προγράμματα με πυλώνα μια επιτροπή από εξειδικευμένους στο είδος του ομιλητές που αποτελείτε από
τον κ. Βυρίνη Αθανάσιο – Μαθηματικό,
την κα Καραϊσαρλή Μαρία – Εκπαιδευτικό, οικονομολόγο και σύμβουλο Επαγγελματικού Προσανατολισμού
την κα Τενέντε Αγγελική – Εκπαιδευτικό, Βιολόγο
την κα Κυρίκου Ευδοκία – Οικονομολόγο, Εκπαιδευτικό
την κα Πουλλή Ματίνα – Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, Βιοχημικό
τον κ. Παρινό Κων/νο – Χημικός Διαιτολόγος Msc MBA υπεύθυνος φορέα πιστοποίησης HACCP για κυλικεία
την κα Φράγκου Μαρία Οπτομέτρη
και τον κ. Παπαδομαρκάκη Ιωάννη
Θα ήθελα να ευχαριστήσω εκ μέρους του Δ.Σ ΤΟΥ ΙΝΚΑ12 ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ΙΝΚΑ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΝΕΡΓΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥΣ όπως και Συνεργάτες. ΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ ΜΑΣ κα Πουλλή Ματίνα, τον κ. Παρινό Κων/νο, ον Πρόεδρο κ. Πάππου Ιωάννη και το Δ.Σ. και τους εργαζόμενους του Επιμελητηρίου Δωδεκάνησου για την μέχρι τώρα μεγάλη στήριξη στο ΙΝΚΑ12. Το μοναδικό Επιμελητήριο στην Ελλάδα που στηρίζει Ένωση Καταναλωτών, τον κ. Παπαδομαρκάκη Ιωάννη Περιφερειακό διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, τον κ. Βαγιαννάκη Βασίλη Πρόεδρος Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής, αλλά και όλους εσάς που είστε παρόν.
Ευελπιστώ ότι από αυτή την εσπερίδα θα αποκομίσετε αρκετές χρήσιμες και σωστές γνώσεις για την ασφάλεια – υγιεινή και καλή ποιότητα των κυλικείων.